Kod | INF-N2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Informatyki |
Kierunek studiów | Informatyka |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 48 |
Czas trwania | 4 semestry, 2 lata |
Adres komisji rekrutacyjnej | Centrum Rekrutacji, ul. Ku Słońcu 140 (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu) |
Godziny otwarcia sekretariatu | od 16 do 26 lipca (pn.-pt.) godz. 9-15; od 29 lipca do 6 września (pn.-pt.) godz. 10-14; nr tel: 91 449 4949, 91 449 4587 (dla obywateli polskich), 91 449 6055 (dla cudzoziemców) |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
OPIS KIERUNKU
Kształcenie studentów odbywa się w ramach przedmiotów wspólnych dla wszystkich studentów kierunku informatyka (semestr 1) oraz przedmiotów specjalnościowych (semestry 2-4). Przedmioty specjalnościowe realizowane są w ramach czterech specjalności. Specjalność jest uruchamiana pod warunkiem wybrania jej przez odpowiednią liczbę studentów.
Kierunek Informatyka 27.04.2024 uzyskał certyfikat EUR-ACE® Label przyznany przez Komisję Akredytacyjną Uczelni Technicznych (KAUT), który potwierdza wysoką jakość kształcenia magistrów inżynierów oraz że kształcenie jest prowadzone zgodnie ze standardami ustanowionymi przez europejskie organizacje zawodowe.
NAUCZYSZ SIĘ:
W ramach specjalności „projektowanie oprogramowania”:
- tworzyć zaawansowane i bezpieczne oprogramowanie;
- projektować i zarządzać systemami informatycznymi, sieciami i zbiorami danych pod kątem ich bezpieczeństwa;
W ramach specjalności „systemy komputerowe zorientowane na człowieka”:
- projektować systemy cyber-fizyczne oraz komunikacji z użytkownikami w systemach z obszaru motoryzacji, medycyny, gier i innych aplikacji o krytycznym znaczeniu komunikacji z użytkownikiem w czasie rzeczywistym przy minimalizacji negatywnego oddziaływania na realizowane zadania i procesy kognitywne;
W ramach specjalności „sztuczna inteligencja”:
- przetwarzać dane oraz analizować i wnioskować z danych;
- stosować techniki i metody uczenia maszynowego, eksploracji danych, rozpoznawania wzorców;
- stosować systemy związane z percepcją maszynową w zakresie rozpoznawania wzorców w obrazach i sygnałach audio/wideo oraz analizować i przetwarzać dane multimedialne.
W ramach specjalności „programowanie gier komputerowych” (planowana do uruchomienia od roku ak. 2025/2026):
- tworzyć gry komputerowe i animacje;
- wykorzystywać silniki fizyczne, uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję;
- modelować materiały i sceny.
TWOJE PERSPEKTYWY ZAWODOWE:
- analityk;
- kierownik projektów programistycznych;
- pracownik laboratorium badawczo-rozwojowego;
- projektant i programista interfejsów użytkownika;
- specjalista ds. planowania i realizacja doświadczeń z udziałem użytkowników;
- specjalista w zakresie przetwarzania dużych zbiorów danych.
WIĘCEJ INFORMACJI
.